LES MEVES PRÀCTIQUES: DIA A DIA
PLA D'ATENCIÓ INDIVIDUAL (PIA) - CAS REAL
2. Resultats de la valoració cognitiva
PLA D'ATENCIÓ
INDIVIDUAL (PIA) |
Dades personals: Dona
Nom i cognoms: xxxx
Data de naixement: 88 anys
ÀREA
PSICOLÒGICA I ESTIMULACIÓ COGNITIVA |
Valoració
Cognitiva
|
MMSE
23/30
Test
del Rellotge 6 – 13/20
Test
de les Fotos 20
Test
del Traç A (12 minuts i 30 segons)
Els
resultats de les proves ens indiquen que hi ha deteriorament
cognitiu, però es percep normal si tenim en compte l'edat de la
usuària i a nivell sanitari l'ictus patit el 2011 (que pot haver
afectat lleugerament l'estat cognitiu).
No
presenta deficiències cognitives molt significatives que puguin
ser considerades destacables o preocupants, sempre tenint en
compte l'edat i les afectacions en la salut ja esmentades.
Està
ben orientada en espai i persona.
En
canvi cal destacar les dificultats en l'orientació en el temps,
repetint-se el mateix tipus d'error en diferents proves
(concretament confusió a l'hora de determinar el mes i any en
que es troba, tot i que millora la resposta si es faciliten
indicacions i vàries respostes a triar).
Aquesta
falta d'orientació en el temps també pot ser deguda a les
menors exigències del seu enton-medi i/o a la manca de costum i
necessitat de conèixer les dades temporals (data, mes, any...),
ocasionant pèrdua d'informació.
Pèrdua
moderada de memòria, amb fixació del record immediat dins la
normalitat que disminueix després en el record diferit o remot,
aquest millora davant indicacions d'ajuda o pistes.
La
memòria remota semàntica es troba dins la normalitat si tenim
en compte l'edat i el nivell educatiu, mantenint-se aprenentatges
adquirits prèviament que caldria conservar.
Entén
perfectament les ordres i les executa seguint les instruccions.
Presenta
lentitud en la ubicació visual, funció motora i atenció,
relacionada amb l'edat i probablement amb l'afectació de salut
esmentada.
Presenta
molt bona psicomotricitat fina (tot i haver patit l'ictus, encara
que l'afectació era de la part esquerra.
Recomanable
passar proves de manera periòdica per comparar amb l'estat i els
resultats.
Es
proposa el seguiment de l'evolució cognitiva de la usuària amb
els mateixos tipus de tests de forma repetida i rutinària.
|
Depressió-Ansietat
|
En
prova d'screen no es donen signes de depressió-ansietat.
Puntuació
0 en Screen Ansietat-Depressió (Escala de Goldberg)
A
través de l'observació i el tracte directe amb la usuària no
s'aprecien signes de depressió-ansietat
|
Trastorns de
conducta |
No
s'observen trastorns de conducta
|
Iniciativa i
participació |
Presenta
una actitud positiva davant qualsevol proposta d'activitat que es
plantegi.
Bona
relació amb la resta d'usuaris i professionals del centre.
Bona
predisposició en quant a la participació.
|
|
És important destacar que l'objectiu de l'ús de les proves per a la valoració de l'estat cognitiu i en alguns casos l'estat d'ansietat i/o depressió de l'usuari és el d'ajustar la planificació de les actuacions de la intervenció.
Les proves són en aquest cas una font més d'informació i no tant eines per l'elaboració de diagnòstics psicològics.
La realització d'aquest tipus de proves de manera periòdica ens aporten dades sobre el desenvolupament de la pèrdua de memòria i altres aspectes cognitius i ens permeten el seguiment de l'usuari/a així com també la introducció dels canvis necessaris en la planificació de la intervenció.
MODELS DE LES PROVES PASSADES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada