LES MEVES PRÀCTIQUES: DIA A DIA
Activitats realitzades seguint els objectius, les accions i intervencions de la proposta
Una vegada presentada la justificació i proposta de l'avaluació cognitiva, els resultats de l'avaluació i la proposta d'objectius a treballar juntament amb les accions i intervencions a realitzar, vaig proposar per a dues sessions, un recull d'activitats relacionades amb les accions proposades al darrer document.
Us comento les tasques a continuació:
1. Com ja havíem vist, els resultats de l'avaluació cognitiva, evidenciaven que una de les capacitats més afectades és la relacionada amb l'orientació temporal. Per això, s'ha proposat la reeducació de l'orientació temporal amb l'objectiu d'afavorir, activar i exercitar la recuperació de la noció temporal relacionat amb el dia de la setmana, època de l'any (estacions) i mesos de l'any, a través de les següents activitats realitzades a nivell individual:
- Es demana a la persona que es fixi en la cartolina de mostra que conté tots els dies de la setmana ordenats de dilluns a diumenge. Jo li llegeixo cadascun dels dies i a continuació es demana que els ordeni correctament (sense mirar ara la cartolina de mostra).
- Es demana a la persona que es fixi en la cartolina de mostra que conté ordenades les estacions de l'any i jo li llegeixo cadascuna de les estacions per ordre, a continuació es demana que ordeni les estacions que té a continuació (sense mirar ara la cartolina de mostra).
- Es demana a la persona que es fixi en la cartolina de mostra que conté ordenats tots els mesos de l'any i jo li llegeixo cadascun dels mesos per ordre, a continuació es demana que ordeni els mesos que té a continuació (sense mirar ara la cartolina de mostra).
Una vegada finalitzades les tres activitats, la persona m'ha de dir quin dia de la setmana és, en quina estació de l'any ens trobem i el mes de l'any en que estem.
El resultat de l'activitat és considera correcte en cadascuna de les fases, donant-se dubtes únicament a l'hora de determinar l'ordre dels mesos de setembre i octubre.
2. Activitats individuals de manteniment i recuperació de funcions instrumentals; d'atenció i memòria:
- Llenguatge i lectoescriptura (inclou el record de diferents catalogacions de paraules, l'escriptura i la seva lectura una vegada finalitzada l'activitat)
- Exercici numèric (reconeixement numèric que inclou també lectura)
- Gnòsies (només es demanen com a primera activitat l'hora del tercer, quart, sisè, setè i vuitè rellotge, ens ajudem acompanyant amb un rellotge gran amb números).
- Gnòsies (tasca d'atenció amb exercicis de rastreig espacial amb números i lletres)
- Praxis constructiva
ANÀLISI
Ha estat fonamental portar a la pràctica les tasques proposades com a exemple del tipus d'activitats a realitzar, segons la proposta d'intervenció dissenyada a partir del PIA realitzat a una usuària del centre. D'aquesta manera, finalitzava tot el procés en el disseny d'un pla individualitzat d'atenció, en quant als aspectes d'estimulació cognitiva (proposta d'avaluació, avaluació, pla d'intervenció i implementació de les activitats).
En aquest cas, es tracta per una banda d'una proposta basada en la realització d'activitats individualitzades senzilles, que ha facilitat la bona predisposició de la usuària a l'hora de desenvolupar les activitats, evitant la frustració davant la possibilitat de no poder seguir les tasques. Per altra banda una activitat grupal que a més de treballar les capacitats cognitives ens permet la relació interpersonal.
Així doncs, podem dir que la implementació de les activitats d'estimulació cognitiva ens permeten:
-El manteniment de les capacitats que encara té la persona.
-El manteniment de la independència en activitats de la vida diària.
-Prevenir i detectar alteracions psicogeriàtriques.
-Estimular processos motors, perceptuals, cognitius i socioafectius.
-Desenvolupar l'interès per practicar activitats.
-Eliminar conductes passives.
-Obtenir la confiança i cooperació de la persona gran.
-Ocupar el temps lliure.
-Etc.
Voldria afegir ja per acabar, que l'activitat grupal, d'elaboració d'un calendari amb tots els mesos de l'any en grup de 6 persones, en el que havíem de marcar les dates d'aniversari i el sant de cadascú, serà realitzada el 4 de juny, darrer dia de pràctiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada